Monday, July 27, 2009

" Tidak akan terjadi Kiamat sehingga masa menjadi singkat, maka setahun dirasakan seperti sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti sejam, sejam dirasakan seperti satu petikan api."
(Riwayat At-Tirmidzhi)

"Barangsiapa yang membuat ibu bapanya GEMBIRA (memberi keredhaan), maka sesungguhnya ia mendapat redha Allah. Barangsiapa pula yang meNYAKITI hati ibu bapanya, maka sesungguhnya ia mendapat kebencian dari Allah."
(Riwayat Bukhari)

"Kalau sekiranya orang ramai mengerti apa yang mungkin terjadi dalam pemergian bersendiri sebagaimana yang saya ketahui, tentulah tiada seorang pun pengembara akan berjalan pada malam hari sendiri sahaja".
(Sahih Bukhari)


"Pada hari Kiamat Kelak, setiap hak akan diberikan kepada ahlinya (orang yang punya hak), sampai hak seekor kambing yang tidak bertanduk diambilkan dari kambing yang bertanduk".
(Sahih Muslim)


"Tuhan tiada memberi hukuman kepada umatku terhadap apa yang bergerak dalam dadanya (keinginan yang salah) selagi belum dikerjakan atau belum diucapkannya".
(Sahih Bukhari)


"Ahli warisku tiada mempusakai dinar dan dirham. Apa yang aku tinggalkan, selain dari belanja isteriku dan keperluan pembantuku adalah untuk sedekah".
(Sahih Bukhari)

No comments:

Post a Comment

SaLam DaRi SaKuRa..


hello

abah ku sayang..

abah ku sayang..
ni lah abah aku.. aku sayang sangat kat dia.. walaupun umur abah dah 53tahun, tapi abah still nmpk muda sebab abah suka senyum dengan semua orang... abah mmg cool...

my mom...

my mom...
ni pulak mak aku...sebenarnya susah nak amik pic mak aku ni..tapi nasib aku dapat jugak amik pic dia...hehehe...

kakak aku...

kakak aku...
ni la kakak aku..dia ni sbnrnyer keje smbil smbng belajar dkt UKM.. Alhamdulillah,dia akan dapat degree tak lama lagi.. Tahniah..

adik2 aku...

adik2 aku...
buat lela,tahniah sebab dapat jugak ko masuk asrama.. buat enje,blajar rajin2, smpai dapt result cmrlng..

tompok ku...

tompok ku...
ni lah kucingku yang paling gedik dalam dunia....