Monday, July 27, 2009

"Bertakwalah kepada ALLAH di mana kau berada dan sambunglah perbuatan jahat itu dengan kebaikan supaya terhapus (kejahatannya), dan bergaullah sesama manusia dengan budi yang baik (akhlak yang baik)".
(Riwayat At-Tirmidzi)

"Sentiasa ada segolongan dari umatku hingga hari Kiamat yang berjuang membela kebenaran dan akan menang. Pada ketika itulah Nabi Isa akan turun, berkata pemimpin mereka itu kepada Nabi Isa: Tidak, kerana kamu dapat pimpin-memimpin sesamamu, sebagai kehormatan dari Allah kepada umat ini".
(Sahih Muslim)

"Tanam-tanaman yang diairi air hujan dengan mata air atau tanam-tanaman yang tumbuh di rawa-rawa, zakatnya sepersepuluh dan yang diairi dengan tenaga angkutan, zakatnya seperduapuluh".
(Sahih Bukhari)

"Ada lima macam binatang yang tidak berdosa jika seseorang membunuhnya iaitu gagak, helang, tikus, kala jengking dan anjing yang berbahaya".
(Sahih Bukhari)


"Barang siapa bermimpi, seolah-olah kepalanya dipukul orang dengan batu, ertinya orang itu mempelajari Al-Quran tetapi tidak diamalkan dan solat wajib ditinggalkan".
(Sahih Bukhari)

No comments:

Post a Comment

SaLam DaRi SaKuRa..


hello

abah ku sayang..

abah ku sayang..
ni lah abah aku.. aku sayang sangat kat dia.. walaupun umur abah dah 53tahun, tapi abah still nmpk muda sebab abah suka senyum dengan semua orang... abah mmg cool...

my mom...

my mom...
ni pulak mak aku...sebenarnya susah nak amik pic mak aku ni..tapi nasib aku dapat jugak amik pic dia...hehehe...

kakak aku...

kakak aku...
ni la kakak aku..dia ni sbnrnyer keje smbil smbng belajar dkt UKM.. Alhamdulillah,dia akan dapat degree tak lama lagi.. Tahniah..

adik2 aku...

adik2 aku...
buat lela,tahniah sebab dapat jugak ko masuk asrama.. buat enje,blajar rajin2, smpai dapt result cmrlng..

tompok ku...

tompok ku...
ni lah kucingku yang paling gedik dalam dunia....